Friday 14 September 2007

Australië, Dimbulah

14 september 2007
Australië, Dimbulah

Naar Dimbulah

G'day,
Na Cardwell zijn we niet meer zo ver naar het zuiden gereden, maar maar Taylor's beach. Dat was kilometers van de Bruce Highway af, dus het beloofde heel wat. Het bleek een veldje te zijn met allemaal bejaarde kampeerders. Nooit gedacht dat we ooit last zouden hebben van pensionado's en hun harde electrische gitaarmuziek...
Er waren ook duidelijk minder dieren te zien. De camping was ook niet direct aan het strand.
Taylor's Beach ligt aan een soort waddeninham.
Gisteren zijn we naar Dimbulah gereden. Het eerste stuk over de Bruce Highway die we al eerder deden. Vanuit deze richting zag het er toch weer heel anders uit. Enorm veel suikerrietvelden, waar allemaal "Canetrams" rondreden. Kleine treintjes op smalspoor. Bij Innisfail zijn we over de 25 een stukje het binneland in gereden. Het leek wel Kent, maar dan met palmbomen! Afgewisseld met regenwoud. Er was een scenic tour over een smal weggetje door het woud. Prachtig onder de grote varenbomen door gereden. Verderop aan de 25 was een lus langs diverse watervallen die zo in een Tarzanfilm kunnen meedoen.
Langs het plaatsje Millaa-Millaa naar het noorden langs allerhande koffiebedrijven naar Mareeba. Op weg naar Dimbulah zijn veel kwekerijen, dus er stonden Mangobomen, Citrus, Lychee, thee en koffieplanten.
We kwamen gisteren aan het eind van de middag aan in Dimbula bij neef Pieter en Noel. Zij hebben in het van oorsprong savannegebied hun eigen tropische oerwoudhuis gebouwd van een oude tabakschuur. Ik meen dat ze 25 pauwen hebben rondlopen en overal hoor je allerhande vogels.
Ik slaap in een prachtige kamer aan de schuur, met waranda en de vogels zingen speciaal voor mij een deuntje (toetergeluiden, krijsen en heus gekwinkeleer).
Voordat je de wc kan gebruiken moet je wel even kijken of er een kikker in zit. Ik had dat de eerste keer niet door, dus bij het doorspoelen spartelden er een paar kikkepoten vanonder de rand. Gelukkig kon hij zijn positie behouden.

Vanmorgen ben ik met Pieter naar Mareeba gereden om zijn computer te laten repareren. Ook heb ik een geheugenkaart voor mijn camera gekocht omdat de huidige vol zat. Bij de waterval had ik'm laten vallen, dus hij is nu wel wat gedeukt, maar hij lijkt het nog te doen, na enige herstelacties.

Voorlopig blijven we in Dimbulah. Er is veel te zien en te doen. Er liggen hier bijvoorbeeld wat kano's bij de rivier, dus ik kan nu zelf gaan zien of ik een zoetwaterkrokodil kan vinden. Ook zijn er veel dagtochtjes mogelijk in de (erg) wijde omgeving. Chillagoe caves en andere landmarks bijvoorbeeld.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen, maar ik denk dat dat beperkt zal zijn. De internetsnelheid is wat gelimiteerd doordat het met een schotel op het dak naar een satelliet wordt verstuurd! Toch bijzonder dat dat kan!

verder: No Worries!